به قلب دوم تان توجه کنید

این جمله تکراری را شنیده اید که پا ، قلب دوم شماست. این حرف درست است به این دلیل که بخش مهمی از برنامه ماساژها روی ماساژ کف پا متمرکز شده است. هر قسمت از کف پا، به اندامی از بدن مرتبط است.

با این حساب ، پا فقط وسیله راه رفتن نیست. بخشی از نبض حیاتی بدن دست آن است. برای محافظت از پا به این نکته ها توجه داشته باشید.

مرطوب نگه دارید

اصلا به فصل ارتباطی ندارد. هر وقت که از حمام بیورن آمدید، کف پا را با کمک کرم مرطوب کننده مناسب پا، چرب کرده و بعد جوراب بپوشید. به این ترتیب با تامین رطوبت مناسب کف پا مانع از ترک خوردن آن خواهید شد. ترک پا علاوه بر زشت کردن ظاهر پا، زمینه ای برای ابتلا به مشکلات پوستی است.

بشویید

در هر فصلی که باشید، بعد از این که به منزل رسیده و جوراب و کفش را از پا در آوردید، پا را داخل لگن حاوی آب ولرم و نمک یا آب ولرم و محلول ضد عفونی کننده قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید و بعد پاها را بشویید.

سنگ پا کنید

بعضی کارهای سنتی، ویژگی های بهداشتی-سلامتی دارند که همیشه خوب هستند، مثل سنگ پا کردن. با این کار علاوه بر برداشته شدن یک لایه از پوست مرده کف پا و تمیز شدن آن ، پا را هم ماساژ داده اید. بنابر این هر بار حمام رفتید، حتما کف پا را سنگ پا کنید.

به ناخن برسید

یکی از مشکلات ایجاد شده برای پای افراد ، برگشتگی ناخن به سمت داخل انگشت و اصطلاحا گوشه کردن آن است.این مساله زمینه ساز عفونت زیر ناخن و گسترش و آسیب آن به تمام بخش های پاست. بنابراین در گرفتن و درست کوتاه کردن ناخن پا دقت کنید. بعد از کوتاه کردن ناخن حتما آن را سوهان زده و با نوک تیز سوهان، بعد از ضد عفونی کردن با الکل ، زیر ناخن های پا را تمیز کنید.

پودر بزنید

اگر پای تان خیلی عرق می کند و باعث دردسرتان می شود، می توانید به آن پودر بچه بزنید. این کار از ایجاد بوی بد و تعریق پا می کاهد.

ماساژ بدهید

منظور این نیست که هر روز سراغ مراکز ماساژ پا بروید. به راحتی می توانید پا را ماساژ بدهید. به این ترتیب عمل کنید:

  • از شست پا شروع کنید

انگشت شست را روی ناخن و انگشت سبابه را زیر انگشت شست قراردهید. به آرامی شست را ماساژ بدهید.یک بار بر خلاف عقربه های ساعت و بعد هم جهت عقربه های ساعت آن را ماساژ بدهید.

  • کنار پا

چهار انگشت را زیر پا قرار دهید و شست دست را روی پا ، پا را از بالا ماساژ بدهید. به این ترتیب که چهار انگشت ار پشت هم حرکت و شست را هم از رو حرکت داده و به سمت پایین حرکت دهید.

  • تاب دادن پا

روی زمین بنشینید و به دیوار تکیه بدهید. زانوها را داخل شکم جمع کنید به شکلی که کف پا روی زمین باشد. با دو دست پنجه پا را به طور همزمان بگیرید. هر دو پا را به طور همزمان از روی زمین به سمت بالا بکشید و بعد چند ثانیه به حالت اول برگردانید. این کار بعد از پیاده روی یا کار طولانی به آرامش و رفع خستگی پا کمک می کند.


ارسال نظر:


حق کپی رایت محفوظ است@داده افزار پارس جاوید