چگونه نشستن در ترافیک می تواند به سلامتی شما آسیب برساند

ترافیک باعث بیماری می شود؟ممکن است. هوای آلوده ای داخل اتومبیل پشت ترافیک و چراغ راهنمایی قرمز به مراتب بالاتر از هوای آلوده اتومبیل در حال حرکت است. در حال حاضر، پژوهش منتشر شده در مجله علوم محیط زیست یک راه حل ارائه می هد و آن هم بسته نگه داشتن پنجره ها است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) آلودگی هوا در فضای باز را به عنوان یک "خطر بزرگ زیست محیطی در سلامت" عنوان می کند و از ارتباط آن با مرگ زودرس 3.7 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2012 یاد می کند.

آلودگی هوا منجر به سرطان ریه، آسم و دیگر بیماری های تنفسی  شده است و همچنین با بیماری قلبی و سکته قلبی در ارتباط است. همه این بیماری ها می تواند کشنده باشند.

در سال 2013، WHO آلودگی هوا در فضای باز شهرها را به همان میزان مصرف سیگار در فوریه سال 1985  به عنوان عامل سرطان زا معرفی کرده است.

در ایالات متحده، قرار گرفتن در معرض ذرات ریز و آلوده در هوا ،رتبه هشتم مرگ در هر سال است. در لندن در انگلستان، مرگ و میر مربوط به آلودگی هوا  10 برابر بیشتر از تلفات ناشی از تصادفات جاده تخمین زده می شود.

تحقیقات دکتر پراشانت کومار، از دانشگاه سوری، انگلستان ، نشان داده است که 25 درصد از قرار گرفتن در معرض ذرات مضر هنگام رانندگی در 2 درصد از زمان سفر که رانندگان صرف عبور از تقاطع با چراغ های ترافیک می کنند، رخ می دهد.

 

آلودگی در تقاطع ها 29 برابر بیشتر از جاده ها است

در تقاطع ها، وسایل نقلیه سرعت شان را  کم می کنند، توقف می کنند، سپس زمانی که چراغ به رنگ سبز در می آید شروع به حرکت می کنند، آنها در این زمان به هم بسیار نزدیک هستند.

این امر منجر به اوج سطوح غلظت ذرات در یک تقاطع چراغدار می شود که 29 برابر بیشتر از ترافیک روان است. علاوه بر این، اتومبیل به آرامی حرکت می کند، که این باعث در معرض قرارگرفتن بیشتر رانندگان می شود. همانطور که زمان می گذرد آلودگی پراکنده نمی شود بلکه در جای خود انباشته می شود.

به عنوان یک نتیجه، اتومبیل های واقع در ترافیک و یا در چراغ قرمز حاوی آلودگی 40 درصد بیشتر از ماشین های در حال حرکت هستند.

در یک مطالعه جدید، دکتر پراشانت و تیم او دنبال یک راه حل بوده اند.

دانشمندان اندازه گیری ذرات در یک ماشین در حال حرکت را با پنج تنظیم تهویه مختلف انجام دادند. ماشین 6 کیلومتر و از طریق 10 چراغ راهنمایی ترافیک مختلف رفت.

آنها اندازه گیری هایشان را در 3 راه و 4 راه ها که توسط چراغ های ترافیک مدیریت می شد ، انجام می دادند.

نویسندگان می خواستند ببینند که چگونه تنظیمات تهویه مختلف هوا ، ذرات داخل خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها همچنین می خواستند بدانند میزان آلودگی داخل خودرو در مقایسه با عابرین پیاده در پشت چراغ های ترافیک به طور همزمان چه فرقی دارند.

نتایج نشان داد که سیستم تهویه خودرو در از بین بردن ذرات درشت آلودگی کارآمد بود، اما همانطور که غلظت ذرات درشت پایین شد، تعداد ذرات ریز افزایش یافت. و همچنین بالاترین سطح آلودگی در داخل خودرو وقتی رخ می داد که شیشه ها در چراغ های ترافیک بسته و فن روشن بود.

عابرین پیاده در تقاطع ها نیز در معرض آلودگی بیشتری قرار گرفتند، اما سطح ذراتی که رانندگان در معرض آن قرار گرفتند تا هفت بار بیشتر از عابرین پیاده بود.

 

پنجره های اتومبیل را ببندید و فن ها را در ترافیک خاموش کنید

محققین پیشنهاد می کنند ،برای کاهش مقدار آلودگی در ترافیک و پشت چراغ های راهنمایی اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد ، رانندگان باید پنجره ماشین را ببندند و فن ها را خاموش کنند.  آنها می گویند،این عمل، می تواند میزان سطح خطرناک آلودگی هوا را 76 درصد کاهش دهد.

آنها همچنین پیشنهاد می کنند که فن روی گردش داخلی هوا تنظیم شود. گردش داخلی هوا مانع از ورود آلودگی از خارج می شود.

"از کجا ممکن است و با شرایط آب و هوایی اجازه می دهد، آن را یکی از بهترین راه برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض خود را با نگه داشتن پنجره بسته شده است، طرفداران خاموش و به تلاش و افزایش فاصله بین شما و خودرو در مقابل در حالی که در ترافیک و یا ثابت در ترافیک چراغ.

اگر شرایط آب و هوایی اجاز دهد، بهترین راه حل برای در معرض آلودگی قرار نگرفتن ، بستن پنجره ها و خاموش کردن فن هوا در داخل خودرو است تا بیشترین فاصله آلودگی را از وسیله ها در ترافیک یا پشت چراغ قرم قرمز داشته باشید.

اگر شما به تهویه هوا نیاز دارد ، بهترین روش تنظیم فن روی گردش داخلی هوای خودرو می باشد تا از ورود هوای بیرون به داخل جلوگیری شود.البته اتومبیل های آینده به فیلترهای هوای مناسب مجهز خواهند شد که باعث می شود از ورود هوای آلوده داخل خودرو جلوگیری شود. "

دکتر پراشانتکومار


ارسال نظر:


حق کپی رایت محفوظ است@داده افزار پارس جاوید